woensdag 3 juni 2009

Bokrijk






Héhé, eindelijk is het er nog eens van gekomen om naar Bokrijk te gaan. Ik keek er al langere tijd enorm naar uit.

Voor mij is het een inspirend plekje, met al die moes- en boerentuintjes... Ook de rust, de natuur en de nostalgie van het 'vroegere boerenleven' (hoewel het hard labeur was) spreken me aan.

Heerlijk kuieren langs al die oude hoevetjes...en deze keer kwam het echt wel tot leven vermits er een 'dialect-straattheaterfestival aan de gang was...allemaal scetches in de sfeer van toen zoals 'bidden voor het varken'....kostelijk!
En de oude volksspelen spraken ook wel tot de verbeelding! Ahum, stelten lopen lijkt simpeler dan het is, maar nog een paar keer er naartoe en we kunnen het vlot...

Nog een prachtig 'roosje' ontdekt dat ik best wel in m'n tuin zou willen...

En ik moet zeggen: de kinderen zijn héél flink geweest en vonden het openluchtmuseum zeker zo interessant dan de speeltuin wat verderop...

2 opmerkingen:

  1. Van Bokrijk kan je alleen maar 'houden', nietwaar?
    De speeltuin kennen ze hier gelukkig (nog) niet, ik vertoef te graag tussen de oude huisjes.
    Ik ga er dit jaar ook zeker nog enkele keren naartoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anders gaan we eens samen hé (zonder kinderen?)Wat inspiratie voor de tuin opdoen!

    BeantwoordenVerwijderen