vrijdag 1 mei 2009

Stevige avondwandeling

Vanavond, met Lennert op m'n rug in een speciale rugzak nog een flinke avondwandeling gedaan. De hele toer rond de vijver en de ringvaart op Merksplas kolonie. Ik vertrok langs de vijver waar twee dames gezellig aan het babbelen waren...Minder rustig waren de drie jonge gasten met hun BMX fietsen. En aan de overkant van de ringvaart wandelde een jong verliefd koppeltje, die ik op de terugweg niet meer ben tegengekomen... Verder over een smal bospad langs het water waar geen eind aan lijkt te komen.. Dan kom je op een meer open plek met uitzicht langs de ene kant op een dreef met langs beide kanten een dubbele rij indrukwekkend grote bomen. Aan de andere kant kun je een beukenbos in. Veel tijd om van de rust daar te genieten had ik niet want het zou snel donker zijn....spannend! Dan was het langs de andere kant van de ringvaart terug...het begon al te schemeren en ik moest goed opletten waar ik liep (boomwortels en modderig hier en daar). Deze wandeling is ook heerlijk in de herfst ! Je kunt trouwens op heel de kolonie mooie plekjes ontdekken om te wandelen of te lopen!Toch wel een uur en twintig minuten flink doorgestapt...en daarna drie kwartier met de buurvrouw van op de hoek aan het kletsen geweest....Vanaf volgende week gaan we proberen om samen een paar keer 's avonds te wandelen om onze conditie wat op peil te houden.

1 opmerking:

  1. Ik wil die wandeling ook wel eens een keertje doen met jou (wij zijn er ooit al wel eens een stukje langsgefietst, denk ik, de 'landlopersroute'?
    Goed dat je een begin hebt gemaakt met stilletjes aan te gaan sporten ...
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen