zondag 24 mei 2009

Pioen en roosjes.







Zoals ik al aankondigde zou er nog een pioen gaan bloeien en voila, ziehier het resultaat. Deze bloeit in lichtroze en geurt ook héérlijk...Ook afkomstig uit mijn grootmoeders tuin. Helaas bloeien ze niet lang en in een boeket blijven ze ook niet lang mooi...Ik heb beide soorten wel eens gebruikt in een bloemstuk maar dan moet je ze snijden als ze nog helemaal in knop staan en er nog maar een klein stukje van hun 'bloeikleur' zichtbaar is.
Verder overweeg ik om ze toch te verplanten en de lichtroze te gaan combineren met de dan ook bloeiende gele vrouwenmantel.

De roosjes 'Angel wings' heb ik zelf opgekweekt uit zaad. Het zijn kleine roze roosjes die naar wit verkleuren en die in de herfst opnieuw voor een hoogtepunt zorgen met hun honderden mini- rozebotteltjes. Deze zijn uitermate geschikt om te verwerken in een herfststuk of zelfs in een klein kransje...als je er genoeg hebt. Maar je kunt van wat overgebleven rozebotteltjes gemakkelijk nieuwe plantjes opkweken. Ik kom zelfs hier en daar spontane zaailingen tegen in de tuin. Ook het gras dat je op de foto ziet is zelf opgekweekt en niet het resultaat van een niet goed afgereden gazon .

1 opmerking:

  1. De pioenen zijn prachtig, echt wel jammer dat ze niet lang bloeien (mooi liedjes duren nu eenmaal niet lang, helaas)
    In de 'rozen' wil ik me ooit zeker ook eens verdiepen ...

    BeantwoordenVerwijderen