zondag 10 mei 2009

Enkele bloeiers




De rozerode pioen bloeit weeral, alleen dit jaar met opvallend weinig bloemen (zou het strenge winterweer daar voor iets tussen kunnen zitten?). Deze plant komt ook uit de oorspronkelijke bloementuin van mijn grootmoeder. En binnenkort bloeit er nog een andere in weer een héél ander kleurtje...

Verder zijn het héél gemakkelijke planten die graag véle jaren op een zelfde plaats staan en een goeie gift stalmest wel appreciëren. Bij voorkeur op een zonnige standplaats hoewel halfschaduw ook wel kan.

Ook geranium 'Johnsonns blue', die ook niet zo veel bloemknoppen heeft dit jaar. Naast de mooie blauwe bloemen hou ik ook wel van het blad van de geraniums...

Wel dien ik hem een ander plaatsje te geven volgend jaar....wat meer in de schaduw. En hij moet gescheurd worden...als er nog een regenachtige periode aankomt probeer ik het dit jaar nog te doen...

En nog even duidelijk stellen: die planten die nu massaal verkocht worden voor in de bloembakken zijn 'pelargoniums' (en géén geraniums!)

1 opmerking:

  1. Oh, ik zou ook heel graag pioenen in mijn tuin willen, niet zo moeilijk lees ik hier?
    Geranium heb ik al, met roze bloemetjes dan, groeit hier heel goed, ik hou ook wel van het mooie blad.

    BeantwoordenVerwijderen