woensdag 22 april 2009

Weeral nieuwe bloeiers...






Ik vind het altijd wel leuk als er weer iets in bloei staat. Als ik zie dat er een plant in de knop staat, houd ik die wel beter in het oog. Het is bijna als een 'openbaring' voor mij...Op die manier zal ik ook het hele jaar door mijn tuin in beeld brengen...Voor mezelf ook wel om zo na een jaar een overzicht te hebben van wat wanneer bloeit en hoe mooie combinaties te kunnen maken...
Op de foto's zie je:
1. Gele wolfsmelk (miniversie) onder de krulhazelaar. Ik heb deze plantjes oorspronkelijk gekocht om hun bloemetjes te gebruiken voor een bloemschikles...Héél mooi maar een venijnig plantje (zoals de naam al zegt).
2. Late narcissen
3. Roze 'clematis montana 'die tegen de buren hun tuinhuis groeit. Een sterke groeier, die ik goed moet bijhouden. Deze soort wilde ik absoluut in mijn tuin. Toen we in het huis van mijn grootouders woonden, was de garage ook volledig overgroeid met deze plant...die er al vele jaren stond. Prachtig als hij in bloei stond!!! De nieuwe bewoners hebben hem er vrijwel onmiddelijk uitgezwierd...Als ik toen meer kennis van bloemschikken had gehad, had ik de 'oudste ranken kunnen verwerken in een 'blijvende' krans ...
Gelukkig heb ik nog wel enkele andere planten kunnen 'meenemen' die later op het jaar zullen bloeien!

1 opmerking:

  1. Ik ervaar het momenteel ook, die 'openbaring' en sta versteld hoe groen het nu is overal, de lente is gewoon heerlijk!
    De clematis is prachtig Tine, fijn dat je dezelfde soort hebt als je grootmoeder.
    Heel plezant dat ik op deze manier zie (en zal zien) wat er precies in jouw tuin staat!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen