zondag 5 april 2009

Hallersbos




Wat een heerlijke uitstap deden we vandaag...samen met een neef van mij( die tevens 'peter' is van mijn zoontje )en zijn gezin. Rune,is ongeveer even oud als Nine en Sien een beetje jonger dan Lennert. Daarom ook het plan om geregeld samen eens iets leuks te doen.

Halle lig net onder Brussel en het is wel een eindje rijden...maar het was prachtig weer, een heerlijke picknick mee en de verwachtingen lagen wel hoog. Ik kende het bos alleen van reportages in Libelle en Nest...en was wel heel benieuwd.

Maar vanaf de eerste aanblik maakte het wel een ongelofelijke indruk bij iedereen...zooooo mooi!

Het is een vrij 'uniek' bos omdat het één van de weinige gebieden is met zo'n grote oppervlakte met enkel natuurlijke begroeiing...eerst kleurt speenkruid het bos helemaal geel, daarna is het de beurt aan de wilde witte bosanemoontjes met zo'n sprookjesachtige uitstraling...ook zie je hier en daar zachtgele wilde narcissen. En dan de laatste week van april, begin mei kleurt het bos helemaal blauw... Het is een groot beukenbos en je kunt er best wel verloren lopen... Deze buurt gaan we volgend jaar zeker nog eens bezoeken... en de kindjes amuseerden zich wel en waren héél flink!

2 opmerkingen:

  1. IK heb er eerder al eens over gelezen op een blog. het moet daar geweldig mooi zijn.
    Ik wou dat we zoiets ook hier in de buurt hadden.
    Dat zou fijn zijn.

    Groetjes uit Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt prachtig, het Hallersbos (wil ik zeker ook eens naartoe!)
    groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen