donderdag 30 april 2009

wandelen rondom het 'Bootjesven'
















In onze streek zijn nogal wat 'kolonies', waar vroeger landlopers verbleven en ook de strafinrichtingen voor diegenen die iets mispeuterd hadden... Stuk voor stuk zijn het heerlijke plekkken om te wandelen...Een plekje ervan is 'Bootjesven' op 'Wortel-kolonie. Daar gingen we dus vandaag naartoe: ik om te wandelen met de 2 kleinsten en Ben om te joggen...en we kwamen er ook nog héél bekend, tof volk tegen: mijn vriendin Ann!
Het startpunt voor onze mooie wandeling was meteen het ven, waar nogal wat eenden vertoefden. Daarna via bossen, weilanden en heidegebied met vennetjes. Het was genieten alom. De paarden en koeien trokkken meteen de aandacht van Nine...En ik genoot van de vele fladderende vlinders zoals het oranjetipje, het citroentje en het zandoogje. Verder nog kwakende kikkers, eenden en ganzen....Het mooie witte fluitekruid en de pinksterbloemen. En Lennert lag heerlijk te slapen! Dit plekje ga ik nog vaak bezoeken... we deden trouwens hetzelfde traject als met de winterwandeling van de school.

1 opmerking:

  1. Ik ben ook 'verliefd' op dit plekje schoonheid!
    Héél leuk dat ik je zo toevallig tegenkwam!

    BeantwoordenVerwijderen