zondag 13 juni 2010

Zondag 13 juni





































































Een dag die begon met verkiezingen... snel gaan stemmen! net zoals 6 jaar geleden, toen mijn dochter Geike geboren werd. Hilariteit alom...mijn lieve Ben moest normaal de voorzitter van het stembureau gaan bijstaan als bijzitter...maar Geike besliste anders over... bevalling moest worden ingeleid. Het duurde best lang en was vrij pijnlijk... ik maakte koorts en Geike blijkbaar ook na de bevalling waardoor ze in de couveuse moest. Rond de middag was ze geboren.

Het was absoluut geen zicht : Geike 4.670 kg en 53,5 cm.. tussen al die kleintjes. Tegen mij werd gezegd dat ik m'n dochter vandaag niet meer zou zien omwille van de epidurale...en de koorts.

Maar dat was even buiten mijn wilskracht gerekend...van het moment dat ik terug wat gevoel in m'n benen had belde ik een verpleegster dat ik nu wel naar m'n dochter zou kunnen GAAN en toen ze zag dat ik het meende, haalde ze in allerijl nog een rolstoel en daar gingen: reden we...

Even later hield ik haar in m'n armen en wat was ik blij dat ik haar de volgende morgen bij me had! Dat was in een notedop het verhaal van haar geboorte.
6 jaar (en natuurlijk ook de tussenliggende jaren!) later vierden we feest... en na de verkiezingen : samen een lekker ontbijt, zingen voor Geike én al een eerste cadeautje! Een prinsessejurkje voor een bloemenprinses leek ons wel iets... En ze was er superblij mee! Onmiddellijk aan , een heuse verklleedpartij met de zussen én buiten spelen!
Na de middag kwam moeke ook nog meevieren en aten we taart: een prinsessetaart (natuurlijk). En van moeke kreeg ze ook nog eens een mooi boek: Doornroosje... een verhaal van een prinses! Ja, meisjes en prinsessen....
En het grote feest moet eigenlijk nog komen... met de rest van de familie.

Toch vierden we 's avonds ook nog met een lekkere verse aspergesoep en haar lievelingsgerecht:macaroni. En zo vloog de zondag weer voorbij.








Morgen weer het begin van een drukke werkweek... en ja de verkiezingsuitslagen bij ons: afwachten waar het toe zal leiden...

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tine,
    Ik ontdek je blog nu pas. Leuk hoor, ik zet je in mijn volglijst.
    Gefeliciteerd met je mooie Geike! Drukke tijd dus, overmorgen weer een jarige...
    Liefs, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje laat maar alsnog van harte ! Wat heb je er een leuk logje van gemaakt !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.( viltkriebels )

    BeantwoordenVerwijderen