zaterdag 12 juni 2010

Zaterdag





































vandaag zaterdag: stralend weer...tijd om nog eens een fijne wandeling te doen! Al kwamen we onverwacht gezelschap tegen...

Bootjesven is één van onze favoriete wandelplekjes... heerlijk om telkens weer de verandering van de seizoenen te beleven.

We wandelen meestal dezelfde route...eerst de lange bomendreven....dan langs de vijver...het bos in ... de weilanden.... dan een stukje heidegebied, waar we via een hek een 'afgesloten' stukje natuurgebied inkunnen, waar paarden grazen. Meestal is het hekje in... bos door...hekje uit...
Vandaag was ik met de 2 jongsten het afgesloten stuk ingegaan en Ben met de twee oudsten een iets langere omweg. Eigenlijk gingen we voor de paarden! En paarden kregen we: in een groep van een stuk of tien stonden ze aan de uitgang...net voor het hek!!! Probleem....

Nieuwgierig waren ze alleszins en tam....alleen leek het me dat ze wel honger hadden. Lennert in de buggy werd flink besnuffeld , net niet gehapt en ik kreeg een hap in m'n T-shirt....Dit was niet OK. Nine kon ik net nog over de omheining doorgeven aan Ben. Ze uit elkaar proberen te drijven om via het hek naar buiten te kunnen leek me niet verstandig: zij waren met 10, ik alleen met een tweejarige.
Dus hebben we rechtsomkeer gemaakt...via het pad terug én de omweg nog eventjes gemaakt.
Daarna hebben we die prachtige dieren nog bewonderd en geaaid vanachter het hek.

En onze wandeling verder gezet...nog vele diertjes gezien: konijntjes, een ree, eekhoorn, Canadese ganzen, vlindertjes enzomeer....

Ook een prachtige bloemenweide in wording vol margrieten, klaprozen en enkel korenbloemen....het kleine meisje in mij dat graag boeketjes plukt was er weer...helaas een afgesloten gedeelte en niet toegankelijk...

Ook verzamelden we héél wat vlierbloesems ...om lekker diksap van te maken!
En thuisgekomen maakten we nog verse pizza! En morgen hebben we hier een jarig meisje....
















1 opmerking:

  1. hallo Tine wat leuk dat je even bij me op bezoek was. Ik heb meegenoten van je wandeling.
    Een heel fijne verjaardag morgen.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen