zaterdag 3 juli 2010

Blote voetenwandeling....




































































Niets zo zalig om op blote voeten rond te lopen... vandaag zijn we in Zutendaal (Belgisch Limburg/ zo'n 13 km van Maastricht) DE blotevoetenwandeling gaan doen. Het traject is zo'n 2,5 km als je het labyrint meedoet.
Verder is het een hele ontdekking voor je voeten zo al die verschillende ondergronden voelen...
Boomschors, gras, zand, kiezelsteentjes, hout, leem, modder, water....het is klimmen en klauteren met momenten, van gloeiend heet naar ijskoud.... Het is aftasten en vraagt soms wel concentratie want het echt wel een wereld van verschil met wandelen met je schoenen aan.
Ik voelde alleszins het kleinste steentje.... het was met momenten echt afzien. Ik weet nu tenminste dat ik hypergevoelige voeten heb.... het water was zalig.... van het modderige tot het ijskoude water in de prachtig aangelegde bergbeek! Ik ga hier thuis alvast meer blootsvoets rondlopen : in de tuin, in het zand...en op 'propere' plekjes' waar we gaan wandelen...

Ik kan het jullie echt wel aanraden en voor de kinderen is het een ware belevenis...puur natuurbeleving!!
Hier vinden jullie alle informatie:

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Niets lekkerder dan op je blote voeten te lopen. Ik loop in de zomer thuis altijd op blote voeten!
    Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en als die voetjes gevoelig zijn voor het allerkleinste teentje<<<<is een voetzonemassage heerlijk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, deze ga ik zeker onthouden! Wij hebben laatst het blote voetenpad in Opende gelopen, helemaal in het noorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héle mooie foto's, Tine! Dit wil ik ook zeker eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van April t/m September organiseer ik regelmatig wandelingen op blote voeten. Het loopt heerlijk en is overal in de vrije natuur mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen